Agnieszka Skwarczyńska-Szlasa

Jestem psychologiem, psychoonkologiem, interwentem kryzysowym oraz certyfikowanym diagnostą ADOS-2.

Obecnie uczestniczę w czteroletnim szkoleniu psychoterapeutycznym w nurcie poznawczo-behawioralnym w Akademii Motywacji i Edukacji, rozwijając swoje kompetencje jako psychoterapeutka.

W pracy z drugim człowiekiem kluczowe jest dla mnie budowanie relacji opartej na szacunku, współpracy i autentycznym zrozumieniu. Inspiruję się podejściem dialogu motywującego, w którym to klient jest ekspertem od swojego życia, a moją rolą jest towarzyszenie mu w odkrywaniu własnych zasobów, wartości i motywacji do zmiany. Wierzę, że autentyczna, empatyczna rozmowa — wolna od ocen i nacechowana ciekawością — może stać się początkiem głębokiej i trwałej przemiany. Taka relacja terapeutyczna, zbudowana na partnerstwie i uważnym słuchaniu, tworzy bezpieczną przestrzeń, w której możliwe jest nie tylko zrozumienie siebie, ale również odnalezienie wewnętrznej siły do działania. Pracuję z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi. Prowadzę również diagnostykę spektrum autyzmu i ADHD, zarówno u dzieci jak i dorosłych.

Ukończyłam studia magisterskie z psychologii na Uniwersytecie SWPS oraz studia podyplomowe z psychoonkologii. Odbyłam liczne kursy i szkolenia, m.in. z zakresu racjonalnej terapii zachowania, interwencji kryzysowej (w nurcie poznawczo-behawioralnym i humanistycznym), a także uczestniczyłam w Studium Terapii Dzieci i Młodzieży w oparciu o ACT. 

Swoje doświadczenie zawodowe zdobywałam zarówno w pracy indywidualnej z pacjentami, jak i w placówkach specjalistycznych. Na stałe współpracuję ze szpitalem Luxmed Onkologia, gdzie wspieram osoby zmagające się z diagnozą choroby nowotworowej oraz ich bliskich. Mam również doświadczenie w pracy z dziećmi w środowisku przedszkolnym, co pogłębiło moją wrażliwość na potrzeby najmłodszych i ich rodzin.

Wspieram osoby przeżywające różnego rodzaju trudności emocjonalne – pracuję z pacjentami z zaburzeniami lękowymi (takimi jak fobie, lęk uogólniony, napady paniki), zaburzeniami nastroju (w tym depresją), a także osobami znajdującymi się w kryzysach życiowych – egzystencjalnych, rozwojowych czy sytuacyjnych. Towarzyszę klientom w radzeniu sobie z poczuciem bezradności, utraty kontroli, przewlekłym stresem oraz przeciążeniem emocjonalnym. Szczególne miejsce w mojej pracy zajmuje wspieranie osób doświadczających kryzysów emocjonalnych: żałoby po stracie bliskiej osoby, choroby somatycznej, przemocy, kryzysów suicydalnych czy doświadczeń traumatycznych. Pomagam również rodzicom w trudnościach wychowawczych. 

Agnieszka Skwarczyńska-Szlasa - Psycholog, Psychoterapeuta
agnieszka skwarczynska szlasa 2 - ZnanyLekarz.pl

W pracy terapeutycznej opieram się na podejściach, które mają solidne podstawy naukowe:

Terapia poznawczo-behawioralna (CBT) koncentruje się na zależności między myślami, emocjami i zachowaniami. Pomaga klientom identyfikować i modyfikować nieadaptacyjne wzorce myślenia, co prowadzi do bardziej konstruktywnych sposobów reagowania i funkcjonowania. To podejście szczególnie skuteczne w pracy z lękami, depresją czy trudnościami emocjonalnymi.

Terapia akceptacji i zaangażowania (ACT) wspiera klientów w rozwijaniu uważności, akceptacji trudnych doświadczeń oraz w budowaniu życia zgodnego z własnymi wartościami. Zamiast unikać nieprzyjemnych emocji, ACT uczy, jak tworzyć przestrzeń na ich obecność i jednocześnie działać w kierunku tego, co naprawdę ważne.

Racjonalna terapia zachowania (RTZ) opiera się na założeniu, że emocje są wynikiem naszych przekonań i sposobu interpretowania rzeczywistości. Pomaga w zidentyfikowaniu i zmianie nieracjonalnych przekonań, co przekłada się na lepsze radzenie sobie z codziennymi wyzwaniami i stresem.

Model DNA-V, stosowany w pracy z dziećmi i młodzieżą, jest nowoczesnym podejściem terapeutycznym opartym na ACT. Wspiera młode osoby w rozwijaniu elastyczności psychologicznej, odkrywaniu własnych zasobów i wartości, a także w uczeniu się skutecznych sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami i sytuacjami.

W swojej pracy integruję także technikę pracy z ciałem, elementy psychoterapii sensomotorycznej oraz praktyki mindfulness, które pozwalają lepiej rozumieć i regulować sygnały płynące z ciała, wzmacniając poczucie obecności i kontroli.

Dbam o jakość mojej pracy, regularnie poddając ją superwizji.